ورود سالانه 20 میلیون زائر به مشهد ‌امکانات زیربنایی‌ می‌خواهد

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خراسان رضوی گفت: سالانه 20 تا 30 میلیون زائر به مشهد می‌آید و امکانات زیربنایی باید توسعه پیدا کند.

مجید فرقانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در فرودگاه دفاتر اطلاع‌رسانی قرار داده شده است ولی مشکل اصلی این است که هنوز فرهنگ‌سازی در بین زائران انجام نشده است.
وی بیان داشت: زائران باید قبل از پرواز و یا در زمان پرواز از شهری که می‌خواهند به آن سفر کنند اطلاعات کافی به دست آورند.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خراسان رضوی افزود: در شهر مشهد هیچ‌گونه مشکل اقامتی نداریم زیرا مشهد بیش از نیمی از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های کشور را داراست.
فرقانی تصریح کرد: در سطح شهر مشهد سرویس‌های عمومی ساخته‌ شده است هر چند که در حد و شأن زائران و شهر مشهد نیست اما جوابگوی نیاز زائران است.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی در حال کمک کردن به ما در بحث گردشگری است ولی باید بتوانند مکان‌های زیادی را برای گردشگران ایجاد کنند تا ماندگاری زائران در مشهد بیشتر شود.
وی اظهار داشت: هنوز در شهر مشهد کمبودهای گردشگری و تفریحی داریم و باید برای جبران این کمبودها تلاش فراوان کنیم.
فرقانی در بیان امکانات و آرامش زائران افزود: برای زائران خدمات 24 ساعته قرار دادیم هر زائری که وارد شهر مقدس مشهد می‌شود از 100 درصد امنیت برخوردار است زیرا با وجود امام رضا (ع) و با تلاش‌هایی که انجام می‌شود امنیت زائران حفظ می‌شود.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خراسان رضوی بیان داشت: در همه شهرها ناامنی وجود دارد ولی نرخ امنیت مشهد بالاست.
وی در مورد امکانات زیرساختی ‌و زیربنایی زائران تصریح کرد: 100 درصد این امکانات برای زائران ایجاد نشده است.
فرقانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت گنجایش زائران بالا رفته اما باید طرح‌های زیر بنایی را افزایش دهیم و طرح‌های زیادی را در شهر مقدس مشهد احداث کنیم.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خراسان رضوی بیان داشت: امکاناتی که در اختیار زائران قرار می‌دهند در حد و شان آنان نیست اما نیازهای آنان را برطرف می‌کند.

شهرداری مشهد

/ 0 نظر / 4 بازدید