گلایه امام‌جمعه مشهد از احمدی نژاد

اگر بنا شد که فلسطین فقط غزه و اریها باشد، یعنی قدس به این عظمت می‌شود اسرائیل و تمام این سرزمینی که کانون تولید و توسعه قدرت سیاسی اسرائیل است از فلسطین بودن خارج می‌شود، هم فلسطین تجزیه می‌شود، هم اسرائیل به رسمیت شناخته می‌شود و هم غصب قدس به رسمیت شناخته می‌شود.
امام جمعه مشهد گفت: فلسطین "من النهر الی البحر" است و هر جریانی غیر از فلسطین در این عرصه و حوزه داخل بشود غصب است و قدس به همه مسلمانان جهان تعلق دارد.

به گزارش ایسنا آیت‌الله "سید احمد علم‌الهدی"، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، در محل صحن جامع رضوی حرم مطهر، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و هفته کرامت، از فعالیتهای آستان قدس رضوی و تولیت این آستان، آیت‌الله "واعظ طبسی" قدردانی و تشکر کرد و گفت: اگر بنا بود در نظام جمهوری اسلامی ما، روحانیت برای خودش یک نماد مدیریتی را به عنوان تجربه مدیریتی یک روحانی نشان و نمایش بدهد، آیت‌الله طبسی، تولیت عظمای آستان قدس رضوی، یک مدیر کم‌نظیر و بی‌نظیر به عنوان نماد مدیریت اسلامی و روحانیت است که در تمام حوزه‌های علمیه و دنیای اسلام قابل معرفی و نمایش است.

وی ادامه داد: گذشته آستان قدس را ببینید و امروز آن را مشاهده کنید. یک نوکر بااخلاصی که 33 سال، تمام روز و شب این مدیریت عظیم را انجام داده، این تفکیک موقوفات را از آن انبان بخور و بخواب و نرمی که قبلا دیگران به عنوان آستان قدس درست کرده بودند، این مدیریت موقوفات و تفکیک موقوفات و مصارف آنها را از پرونده‌ها بیرون بکشد و اجرایش را با دقت مدیریت کند، این یک مدیریتی است که اگر ما از این مدیریت تشکر نکنیم، بدهکار به عنایت امام هشتم(ع) هستیم و به عنوان یک تکمیل عرض ارادت به ساحت امام هشتم(ع)، از این مدیریت تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته کرامت چند سال قبل، گفت: ما خراسانیها همیشه می‌گوییم امام رضا(ع) ولی‌نعمت ما هستند، مقام معظم رهبری در تعبیر خودشان، این عنوان ولی‌نعمت را بر سه بعد تقسیم کرده و فرمودند، "امام هشتم(ع) ولی‌نعمت مادی، معنوی و فکری ما هستند."

وی ادامه داد: منظور از ولی‌نعمت مادی که معلوم است؛ در این مملکت هر چه داریم از برکت امام رضا(ع) است و امروز در دنیا، این کشوری که قبه‌الاسلام شده و توانسته به اوج عزت برسد، به برکت امام هشتم(ع) است.

وی افزود: ولی‌نعمت معنوی ما هم امام رضا(ع) است؛ در اقصی نقاط این کشور، هر کسی وقتی در رابطه خودش با خدا یک خلل احساس می‌کند، تصمیم می‌گیرد و حرکت می‌کند و می‌آید خدمت امام هشتم(ع) و در عتبه مقدسه ایشان رابطه خودش را با خدا تصحیح می‌کند. معنویتهای ما همه منشأ گرفته و سرچشمه گرفته از این ساحت مقدس ثامن الحجج(ع) است.

امام جمعه مشهد در خصوص بعد سوم ولایت امام رضا(ع) بر مردم ایران، گفت: در این مملکت، مردم با رهبری روحانیت و مرجعیت یک انقلاب را به پیروزی رساندند و طاغوت را براندازی کردند. این انقلاب با ویژگی‌هایی که دارد، در دنیای سیاست و اندیشه‌های سیاسی موجود، هیچ الگو و نمادی وجود ندارد که رهبران این انقلاب به عنوان تجربه سیاسی، آن تجربه را در توسعه، حفاظت و صیانت این انقلاب به کار ببرند و اصلا انقلاب اسلامی مقدس ما با آنچه که در اندیشه‌های سیاسی دنیا وجود دارد، در تضاد است و ما از آنها الگو و نمونه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: اکنون حدود 1400 سال است که تنها در یک حکومت پنج ساله امیرالمومنین(ع) حکومت اسلامی تجربه داشته است و بعد از 1400 سال ما رسیدیم به یک حکومت و نظام و انقلاب اسلامی که به کلی در عرصه سیاست جهان نه آموزه دارد، نه تجربه دارد، نه سرمشق دارد و نه الگو؛ و امام(ره) بزرگوار ما و مقام معظم رهبری می‌خواهند این انقلاب را در یک جهانی رهبری و هدایت کنند که هیچ آموزه و هیچ جریان کلاسیک و هیچ دکترین مدوّن و منسجمی به عنوان اندیشه سیاسی توسعه و نگهبانی از این انقلاب وجود ندارد و اینجاست که می‌بینیم در این 33 سال، تمام نقشه‌ها و الگوهایی که امام(ره) و مقام معظم رهبری، در توسعه و حفاظت انقلاب به کار گرفته‌اند، همه از آموزه‌های سیره سیاسی امام هشتم(ع) بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: تقابل امام رضا(ع) با شگردهای سیاسی شیطانی مامون ملعون، به قدری پیچیده بود که ما می‌توانیم در حل پیچیده‌ترین و غامض‌ترین مسائل سیاسی که هیچ راه‌حلی برای آنها نیست از سیره سیاسی آن حضرت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در سیاست، اصلی به نام اصل غافلگیری هست و این اصل را مامون در شگردهای شیطانی‌اش در مقابله با امام رضا(ع) به قصد براندازی امامت و ولایت به کار می‌برد. یکی از مواردی که مامون اصل غافلگیری را به کار برد در مساله تفویض خلافت به امام رضا(ع) بود. یک مجلس باعظمتی تشکیل داد و یک مرتبه و بدون اینکه با امام هشتم(ع) لابی کند، تمام شخصیتهای برجسته کشور و ارکان حکومت و نخبگان سیاسی را جمع کرد و در حضور اینها گفت، یا اباالحسن، من جانشینی خلافت را به شما تفویض می‌کنم که با این کار، امام رضا(ع) را غافلگیر کرد و ایشان چاره‌ای جز قبول نداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اما می‌بینیم امام هشتم(ع) بیشتر مامون را دچار مشکل کرد. وقتی این جمله را به امام رضا(ع) گفت، ایشان جمله‌ای را به او گفتند و مامونی که می‌خواست امام رضا(ع) را غافلگیر کند، خودش غافلگیر شد؛ ایشان فرمودند "مامون! اگر این خلافت حق خدایی است و خدا به تو داده، تو نمی‌توانی آن را ببخشی و اگر این خلافت حق خدایی نیست، چیزی که مال تو نیست، چگونه می‌بخشی؟!" و مامون درماند که چه بگوید، یعنی با یک جمله بطلان حاکمیت و غصب خلافت و ستمگری‌اش ثابت شد، آن هم به دست خود مامون.

وی خاطرنشان کرد: در همین حادثه‌ای که اخیرا اتفاق افتاد، دقیقا این فکر و آموزه سیاسی امام رضا(ع) و این الگوی عظیم کافرکش و استکبارستیز علی‌ابن موسی(ع) مورد استفاده و توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی چند سال قبل به یک شگردی دست زدند و آن هم تشکیل دولت فلسطین بود. این دولت فلسطین را برای فلسطینی‌ها تشکیل ندادند، این دولت را تشکیل دادند تا فلسطینی را که مورد ادعای جهان اسلام است، در غزه خلاصه کنند و منهای آن، قدس با این عظمت و تمام سرزمین فلسطین به عنوان اسرائیل تثبیت شود و مسلمانها هم آن را به رسمیت بشناسند. این شگرد شیطانی آنها بود که چند سال قبل مسئله صلح فلسطین را مطرح کردند و کسی که شجاعانه مقابل این توطئه ایستاد، جمهوری اسلامی ایران بود و حزب‌الله، حماس و دولت سوریه هم به پیروی از این نظریه ایران مقابل این قضیه ایستادند و نگذاشتند اجرا شود تا اینکه اخیرا اینها به این فکر افتادند که ایران را غافلگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل، با یک نامه از پیش تهیه شده، به وسیله مزدور خودفروخته خودشان، مسئله به رسمیت شناختن دولت فلسطین را در سازمان ملل مطرح کردند که اگر در این مجمع عمومی این مسئله به تصویب تمام نمایندگان کشورهای جهان برسد، جهان این تجزیه فلسطین و به رسمیت شناختن غصب اسرائیل را تصویب کرده و دیگر ایران نمی‌تواند تخطّی کند؛ این‌ها آمدند تا ما را غافلگیر کنند.

امام جمعه مشهد افزود: اگر بنا شد که فلسطین فقط غزه و اریها باشد، یعنی قدس به این عظمت می‌شود اسرائیل و تمام این سرزمینی که کانون تولید و توسعه قدرت سیاسی اسرائیل است از فلسطین بودن خارج می‌شود، هم فلسطین تجزیه می‌شود، هم اسرائیل به رسمیت شناخته می‌شود و هم غصب قدس به رسمیت شناخته می‌شود.

وی در ادامه، با گلایه از سکوت رییس‌جمهور در برابر مطرح شدن این طرح، گفت: متاسفانه وقتی این طرح را بیان می‌کردند، آن مقداری هم که این مردم توقع داشتند، آقای رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با این قضیه برخورد نکردند و این گلایه مردم متدین و حزب‌الله ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در برابر این حرکت آمریکا و صهیونیستها که می‌خواستند ما را غافلگیر کنند، یک غافلگیری بزرگتری را انجام دادند و این در واقع اجرای خط سیاسی امام رضا(ع) در برابر مامون بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دستور دادند که همایش حمایت از انتفاضه برگزار شود و اندیشمندان جهان اسلام در این همایش جمع شدند و سخن گفتند و این مسئله تصویب شد و به امضای اندیشمندان جهان اسلام رسید که فلسطین، "من النهر الی البحر" است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این شعار اصیل، عظیم و استکبارستیز و صهیونیست‌ستیز مقام معظم رهبری، شعار رزمندگان فلسطین قرار گرفت و به عنوان نقطه هدفمند آرمانی ملت به پا خاسته فلسطین و جریانهای مقابل اسرائیل، به عنوان یک اصل مطرح شد. فلسطین من النهر الی البحر است و هر جریانی غیر از فلسطین در این عرصه و حوزه داخل شود، غصب است و قدس به همه مسلمانان جهان تعلق دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نماز جمعه این هفته مشهد مقدس نیز، در مبحث "صیانت از بندگی و عبودیت حق" به مسئله "اکل حرام" پرداخت و عنوان کرد: یکی از مواردی که در صیانت و حفاظت از عبودیت پروردگار در احادیث و عبادات به آن توصیه شده، مسئله اجتناب از اکل حرام است.

وی ادامه داد: لقمه حرام در زندگانی انسان در فناسازی و از بین بردن رابطه بندگی انسان با درگاه حق یک اثر فوق‌العاده‌ای دارد که شاید در بین تمام گناهان و معاصی که با بندگی خدا ناسازگارند، هیچ گناهی به اندازه لقمه حرام نقش ویرانگری نسبت به بندگی و عبودیت خدا نداشته باشد.

امام جمعه مشهد گفت: این زندگانی مادی ما ظرف عبودیت ما در درگاه خداست. ما باید در بستر همین عمر دنیوی، خدا را بندگی کنیم. بین ظرف و مظروف باید سنخیت باشد، یعنی همیشه مظروف در ظرفی قرار می‌گیرد که با آن سنخیت دارد، اگر این طور نباشد مظروف در آن گنجایش نمی‌یابد و آن چیزی که باعث می‌شود بندگی و عبودیت حق که مظروف است در ظرف عمر و زندگی ما جا نگیرد، لقمه حرام است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه می‌بینیم که جریانات احساسی و عواطف و غیرت دینی در بین اکثر عناصر جامعه‌مان فوق‌العاده بالاست اما آنجا که حلال و حرام خدا می‌آید، متاسفانه تقید به آن کم است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: افراد در محیط های اداری و استخدامی که کار می‌کنند، به همه چیز توجه دارند، اما به این که آیا میزان درآمد و حقوق دریافتی‌شان با کار و فعالیتشان سنخیت دارد یا خیر، توجه نمی‌کنند. باید بسیار مراقب بود، چون اگر لقمه حرام در زندگی آمد، دیگر نمی‌توان به عبادت و بندگی خدا پرداخت. 
/ تابناک/
/ 0 نظر / 6 بازدید